Vprašanja & odgovori
1#
Kako poteka oblikovanje logotipa? In nadaljevanje v celostno grafično podobo? Za oblikovanje logotipa potrebujem čim več informacij o podjetju, vaših ciljih, vizijah … Dodobra se pozanimam kaj nudi vaše podjetje oz. kakšna je glavna dejavnost. Vedno je zaželeno, da mi čim bolj nadzorno poveste tudi svoje želje o obliki, barvi in strukturi, ki ste si jo zamislili, da se nato karseda dobro približam vaši prvotni zamisli. Na podlagi teh podatkov vam v roku tedna dni pripravim od 3 do 5 osnutkov. Izbrani logotip se še dodatno dodela in prilagodi vašim željam. Logotip prejmete v vektorski obliki (ai in pdf) ter slikovni obliki (jpg in png format). Ko je logotip potrjen, se oblikujejo ostali deli celostne podobe, kot so: poslovna vizitka, dopisni list, račun, pisemska ovojnica, žig … Vse tiskovine so pripravljene v pdf formatu za tisk. Logotip je ključnega pomena za podjetje in mora biti enostaven, pregleden, učinkovit in dobro zapomljiv. Logotip prejmete v mapi, kjer so opisane situacije logotipa, barvne vrednosti, pisave, mere in ostali deli celostne grafične podobe. Klikni in si oglej celostne grafične podobe ... 2#
Zanima me, kaj moram poslati, za oblikovanje oglasa? Za oblikovanje vašega oglasa potrebujem visoko resolucijske fotografije, logotip v vektorski obliki (ai ali pdf format) in besedilo. Ko sporočite še mere oglasa vam lahko oblikujem oglas in pošljem v predogled. Sledijo vaši morebitni popravki, celotni oglas pa prejmete v pdf obliki za tisk. 3#
Kaj je ilustracija? Ilustracija je umetniško oblikovanje. Lahko je ročna ilustracija (skica) ali računalniška (vektorska grafika). Z ilustracijo je možno oblikovati najbolj skrite in nemogoče ideje. Danes so programi že tako napredni, da iz ilustracije oblikuješ sliko (na primer portret), ki je podobna pravi fotografiji. Največja prednost ilustracije pa je, da jo je mogoče povečati in še vedno ostane ostra. Izbiramo lahko med številnimi vrstami ilustracij: skenirane, rastrske slike, oblike iz besedila, vektorske slike, risbe, skice, fotografije, gravure, pripravljene sličice (angl. clipart), tabele, grafe, zemljevide, diagrame in slikovne pisave. Klikni in si oglej ilustracije ... 4#
Kaj je banner? Banner ali spletna pasica je najpomembnejša in najpogostejša vrsta spletnega oglaševanja. Pasice so lahko statične (zgolj ena ploskev) ali animacijske (obrne se več ploskev). Pri bannerjih je pomembno, da so na vidnem mestu. Navadno jih postavimo na vrh strani, pred ostalo vsebino ali ob strani. Potrebno pa je paziti, da banner ne jemlje pozornosti logotipu na strani. Pomemben je tudi čas animacijskega bannerja . Le ta naj bi bil dolg do max 6 sekund, da si ga še lahko ogleda vsak obiskovalec strani. Banner naj bi bil čist in ne prenapolnjen z nepomembnimi informaciji, ki jih sicer obiskovalec že tako ali tako prebere na strani, do katere banner vodi. Najbolj klasične dimenzije so: 468 x 60 px, 180 x 150 px, 160 x 600 px, 125 x 125 px, 728 x 90 px. Vsekakor pa se lahko pasica prilagodi tudi vašim dimenzijam. Formati, ki so najpogostejši za banner: jpg, png, animacijski gif in flash (swf). Klikni in si oglej spletne pasice ... |
5#
Kaj je CGP priročnik? To je priročnik z navodili za uporabo celostne grafične podobe. V priročniku definiramo obliko, barve in razmerja med elementi. Definirane so tudi razne situacije pojavnosti logotipa. Vse to je oblikovano v uporabni priročnik in na cd-ju. Vsi ti podatki so pomembni za nadalno uporabo pri oblikovanju oglasa, kataloga, letaka … 6#
Kaj je priprava za tisk? Priprava za tisk je zadnji proces oblikovanja tiskovine. Pomeni, da se oblikovana tiskovina pripravi z vsemi ustreznimi dodatki kot so paserji, dodatki za porezavo, barvno lestvico … Končni izdelek, ki gre v tiskarno je v pdf formatu. Klikni in si oglej več tiskovin ... 7#
Kaj je vektorski logotip? Vektorski logotip je sestavljen iz linij oz. krivulj (vektorjev) in ploskev ter ima ostre linije. Pri vektorski sliki je značilno, da jo lahko povečamo v neskončnost, pa bo še vedno ohranila čistost in ostrino. Po vseh pravilih mora biti logotip izrisan vektorsko, vektorski logotip pa najdemo v ai ali pdf formatu. Klikni in si oglej logotipe ... 8#
Imam nekaj fotografij pa jih je oblikovalec zavrnil. Zakaj? Predvidevam, da so bile fotografije nekvalitetne za tisk. Pomeni, da so bile morda pretemne ali presvetle ali pa so bile prenizke resolucije. Za tisk je nujno potrebno, da so fotografije pripravljene v ločljivosti vsaj 300 pikslov na inč, le tako lahko zagotovimo dobro kvaliteto tiska. Slike se lahko še dodatno barvno korigira ali retušira. 9#
Rad bi imel oglas pa nimam fotografij. Kako mi lahko pomagate? Če nimate dovolj dobrih fotografij, vam jih lahko ponudim iz svojega arhiva, v kolikor pa vam fotografija ne ustreza ali je morda nimam, pa jih vedno lahko kupim tudi na spletu, v posebnih fotografskih bazah. 10#
Ali lahko za oglas uporabite fotografije iz spletne strani? Nikakor NE! Fotografije, ki so objavljene na spletni strani so zelo slabe kvalitete oz. resolucije in so namenjene zgolj za spletno objavo. Za oblikovanje oglasa pa so nujno potrebne fotografije visoke ločljivosti (300 dpi). 11#
Kaj pomeni obdelava fotografij? Obdelavi fotografij lahko rečemo tudi korekcija digitalnih fotografij ali skeniranih slik. Gre za to, da preverimo tonske vrednosti fotografije pred tiskom. Pomembna je svetlost, temnost barve, kontrast, odstranjevanje rdečih oči, odstranjevanje motečih delov (retuširanje) ali obrezava slike. Fotografiji damo nov sijaj in jo pripravimo za tisk ali objavo na spletni strani. |
Če imate še vi kakršno koli vprašanje, na katero nimate odgovora, mi seveda lahko pišete!